Az első lépésben egy ügyfélkapus regisztrációra lesz szükséged, melyet Kormányablakban vagy Okmányirodában tudsz igényelni. Ezt követően akár online is el tudod indítani az egyéni vállalkozást, de akár a korábban említett hivatalokban is segítenek a létrehozásban. Fontos, hogy itt csak a nyilvántartásba vétel történik meg, ezen felül még több dolgot is meg kell tenned, de rendszerint ezekről nem igazán kapsz tájékoztatást, így magadnak kell utánajárnod.
Természetesen itt azért megpróbálunk segíteni neked és röviden összefoglalni a teendőidet.
Tehát, ha nyilvántartásba került a vállalkozás, akkor erről kapsz egy visszaigazolást ahol már fel van tüntetve az adószámod és a nyilvántartási számod. Innentől kezdve a vállalkozásod él, vagyis számlaképes vagy, így már hivatalosan dolgozhatsz benne.
Ezt követően be kell jelentkezni a helyi önkormányzathoz az iparűzési adó miatt, valamint regisztrálni kell a iparkamarához és bejelentési kötelezettség van a NAV felé is. Amennyiben ezeket nem teszed meg, később jelentős összeget bukhatsz, így érdemes minden lépést az induláskor megtenned. Ha nem vagy biztos magadban vagy nem szeretnél vele bajlódni, akkor szívesen segítünk neked a létrehozás folyamatában, így biztos lehetsz benne, hogy minden be lesz adva és semmi sem lesz félrekattintva.